One comment on “Ο Παλαιστίνιος «τρομοκράτης» και ο Ισραηλινός πράκτορας… στο Σούνιο. Τι κρύβει η «ιερή» κυβερνητική «αγανάκτηση» για το «όχι» του ΚΑΣ

  1. από το σημερινο «ριζοσπάστη»:

    ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
    Εδωσε έγκριση για τα γυρίσματα τηλεοπτικής σειράς στο Σούνιο

    Συζητήθηκε χτες στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) η νέα πρόταση που κατέθεσε το βρετανικό δίκτυο BBC, που αιτούνταν τη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου, στο πλαίσιο γυρισμάτων τηλεοπτικής σειράς. Τελικά το ΚΑΣ, και μετά από τις πιέσεις και την κριτική που δέχτηκε από την κυβέρνηση και το υπουργείο Πολιτισμού, έδωσε το «πράσινο φως» για τη διενέργεια των γυρισμάτων από τις 7 π.μ. έως τη 1 μ.μ. και όχι έως τις 7 μ.μ., όπως είχε ζητηθεί την πρώτη φορά.
    Θυμίζουμε ότι την προηγούμενη βδομάδα τα μέλη του ΚΑΣ με οριακή πλειοψηφία είχαν αρνηθεί τη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου στις 12 Απρίλη 2018, στο πλαίσιο γυρισμάτων τηλεοπτικής σειράς του BBC. Το αιτιολογικό της άρνησης ήταν η μεγάλη χρονική έκταση (7 π.μ. – 7 μ.μ., αυθημερόν), ο μεγάλος αριθμός προσώπων που θα συμμετείχαν στο γύρισμα (γύρω στους 120), καθώς και ο βαρύς εξοπλισμός. Ολα τα παραπάνω κρίθηκε ότι δυσχεραίνουν τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου, ειδικά σε μια περίοδο που υπάρχει υψηλή επισκεψιμότητα.

    Οι αντιδράσεις εκδηλώνονται στο φόντο των εξαγγελιών, μόλις πριν από μια βδομάδα, του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας). Εκεί παρουσιάστηκε το νέο «επενδυτικό κίνητρο» για την παραγωγή κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα, «υποστήριξη της επιχειρηματικότητας, της προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων στη χώρα κι η ενίσχυση της απασχόλησης». «Ο κλάδος της δημιουργίας μπορεί να παίξει ρόλο ατμομηχανής, να πολλαπλασιάσει τα θετικά μηνύματα. Ο κλάδος μπορεί να γίνει κλάδος αιχμής, για μια Ελλάδα που ανακάμπτει…», ανέφερε σχετικά ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Ν. Παππάς.

    Επομένως, το παραπάνω ζήτημα έχει δύο πλευρές.

    Η μία είναι ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται το κράτος την πολιτιστική κληρονομιά και κυρίως αν την αντιμετωπίζει ως αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης ή ως πηγή γνώσης για την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας και μελέτης των συνθηκών που ανέδειξαν τους αρχαίους πολιτισμούς, ως ένα ανεκτίμητο εργαλείο κατανόησης του παρελθόντος ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του σήμερα σε όφελος της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας. Π.χ. είναι ζήτημα με τι όρους παραχωρείται ένα μνημείο για κινηματογράφηση, που σίγουρα μέσα σε αυτούς οφείλεται να είναι όλοι οι όροι προστασίας του μνημείου, τόσο της φυσικής του υπόστασης όσο και του περιεχομένου του.

    Από την άλλη, χρειάζεται να θυμηθούμε τι είχε αναφέρει το ΚΚΕ στη Βουλή, όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θεσμοθέτησε την Ανώνυμη Εταιρεία ΕΚΟΜΕ. Είχε τονίσει ότι η σύσταση αυτού του οργανισμού ήρθε να πατήσει πάνω στο πρόβλημα της ανυπαρξίας κινηματογραφικής παραγωγής, με στόχο τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών ομίλων, ελληνικών και ξένων, να διεισδύσουν και να επενδύσουν στον τομέα. Οπως φαίνεται, η κυβέρνηση στρώνει μεθοδικά το δρόμο για τη «σωτήρια» είσοδο του ιδιωτικού κεφαλαίου στην κινηματογραφική παραγωγή, σε όλα τα επίπεδα, παρουσιάζοντας την ενίσχυση κεφαλαίων, διατλαντικών ή ευρωπαϊκών, στο πεδίο των συμπαραγωγών, ως ενίσχυση της εθνικής κινηματογραφίας. Μια πρακτική πλήρως ενταγμένη στην αγοραία αντίληψη του κινηματογράφου, που όχι μόνο δεν ενισχύει αλλά είναι και καταστροφική για τις εθνικές κινηματογραφίες. Το σίγουρο είναι ότι τα μονοπώλια του οπτικοακουστικού τομέα ζητούν χώρες για την παραγωγή ταινιών που να πληρούν δύο βασικά χαρακτηριστικά: Φτηνό αλλά εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και ύπαρξη κατάλληλης κινηματογραφικής υποδομής και, όπως φαίνεται, και μνημείων…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s